torsdag 18 april 2013

Alingsås Gerdskens BK visar ökat intresse för futsal

Efter att vid flertalet tillfällen ha samtalat med GBK's ordförande Lars Holmblad om futsalens framfart och dess fördelar, så kontaktade han mig nyligen och undrade om jag ville närvara en stund vid deras nästa styrelsemöte och informera om futsal i allmänhet - både det stora globala perspektivet, det lokala perspektivet och mina egna idéer kring hur vi skall öka utövandet i Alingsås och vilket mervärde för fotbollen det kan innebära.

Det känns väldigt kul att veta att det finns ett ökat intresse för futsalen i Alingsås och jag hoppas att fler föreningar i Alingsås känner av det jag gör och Lars Holmblad gör - att futsalen är här för att stanna - och att det finns fördelar med det även för fotbollsföreningar.

Och jag tror att vi gemensamt kan hitta en lösning där samtliga parter känner sig nöjda och att de får något tillbaka.

TILLÄGG: Även FC Alingsås's Ernest Begicevic och jag har haft kontakt och skall träffas för att samtala mer om hur vi kan hjälpa varandra - framförallt hur han kan hjälpa mig.

Jag måste säga att jag är positivt överraskad över de kontakter jag fått hittills med folk inom fotbollsföreningar inom Alingsås angående min idé och strävan.
Alla är väldigt postiva och trevliga och hjälper gärna - det bådar gott för framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar