måndag 15 april 2013

Vår ambitionsnivå och lite om min egen bakgrund

VI BEHÖVER FORTFARANDE FLER SPELARE

Om ni tvivlar på att ni skall platsa - GÖR INTE DET!

Jag vet att vår annons kan upplevas som avskräckande om man t.ex. inte spelat på ett tag, därför skriver jag nu detta för att förtydliga:

HÖG AMBITION OCH MÅLMEDVETENHET DET VIKTIGASTE
Har ni höga ambitioner och vet med er själva att ni är målmedvetna - då är ni rätt för laget.


GRUNDFYSIK OCH KONDITION
Jag har alltid varit för att fotbollsspelare skall ha en god grundfysik och ypperlig kondition. Känner ni själva att ni bara har hyfsad kondition så tycker jag att ni skall kontaka oss ändå så arbetar vi upp den tillsammans.


OM MAN ÄNDÅ ÄR PÅ FEL NIVÅ
Om det visar sig att man inte har rätt nivå för laget så startar vi ett till lag som inte har lika hög ambitionsnivå.
Det finns inget som säger att man inte kan ha två lag som satsar.


LITE OM MIG SJÄLV

Jag kan berätta lite om mig själv. Förhoppningsvis kan det avskräcka ;)

Jag har själv inte spelat i någon högre nivå - i mitt fall spelade jag hela uppväxten och började storsatsa i 13-årsåldern. Från att jag var 14-17 så spelade jag både i ett juniorlag och mitt ålderslag och tränade därmed 10 timmar i veckan och spelade match 2 gånger i veckan.

Tanken var att satsa på fotbollen och gå på fotbollsgymnasium, vilket inte blev fallet pga att jag valde en annan väg. Senare blev det mer innebandy och andra sporter, men jag har hela tiden saknat fotbollen.

2009 började jag springa. Det blev en successiv ökning och sedan 2010 ligger jag på en nivå där jag springer 7 mil i veckan och springer milen på runt 40 minuter.

Ta mig som ett exempel på en som inte har spelat på länge, men vet att tekniken och bollsinnet sitter där det skall, konditionen är på topp och jag kommer kämpa för att nå dit jag vill.

Om nu laget snabbt växer ifrån mig ser jag inte det som ett problem - då startar jag ett andra lag och låter det "bättre laget" leva sitt liv och försöker höja det andra laget så gott det går.


FÖRENINGENS AMBITION OCH FÖRENINGENS FRAMTID
Ambitionen är ändå trots allt att vinna SM någon gång i framtiden och att ha med så många spelare som möjligt i Landslaget. För att upprätthålla en sådan nivå om vi når dit, behöver vi en föreningsverksamhet med ungdomsatsning och allt. Det är en självklarhet. Och att vi då även har flera lag i seniorlagsverksamheten tycker jag bäddar för att ge bra med utrymme för de nya förmågorna som kommer att dela in sig i.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar