lördag 6 april 2013

Ytterligare åtgärder för att samla spelare - annons på anslagstavlor, föreslå futsal-sektioner för föreningar

Igår var jag runt och satte upp lappar på anslagstavlar runt om i Alingsås som ytterligare en åtgärd att få tag på spelare. Jag får lite känslan av att det är lite tungjobbat, men jag ger mig inte så lätt.

Jag har även talat med Ove Holmberg som är välkänd inom futsal-sverige. Han har sidan futsal.se. Jag frågade honom om han hade något bra förslag på hur jag kunde gå tillväga.

Dels föreslog han att han kunde lägga upp min annons på sin sida, men sedan även att jag kanske skulle ta kontakt med de lokala fotbollsföreningarna och föreslå en futsal-sektion.

Idag skickade jag ett mail till en av idrotts-föreningarna i Alingsås. Vi får se om det bär frukt. Jag är däremot rädd att de är lite oroliga att vissa av deras spelare hellre spelar futsal. Och det är det jag är ute efter - spelare som vill spela futsal året runt. Jag tror det är enda sättet att lyckas ordentligt.

Men man ska inte ge sig... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar